Weet u dat CAN (Controller Area Network) zoooo ouderwets is? De snellere opvolger ervan, CAN FD  (FD = Flexible Datarate) levert niet alleen betere prestaties, maar biedt ook een hogere datatransmissie-betrouwbaarheid dan het klassieke CAN. CAN FD transceivers komen steeds vaker voor in bodycontrol-modules en -gateways, stuurbekrachtiging, motor- en transmissie-besturingseenheden en rijhulpsystemen met radar-/camera-ondersteuning. Tegenwoordig bevat iedere auto gemiddeld 17 CAN-transceivers. Naar verwachting zullen dit er over vijf jaar meer dan 20 zijn.
 
Infineon komt nu met CAN FD transceivers die transmissiesnelheden van 5 Mbps kunnen bereiken waardoor de uitwisseling van data 30 keer sneller gaat dan tot nu toe. In tegenstelling tot de 'ouderwetse' CAN transceivers die een maximum capaciteit van 8 bytes per dataframe hebben, kunnen de TLE925x CAN FD transceivers maximaal 64 bytes per frame verzenden. Dit maakt het mogelijk om de data in de transmissie-besturingseenheid op samenhang te controleren en van een 21-bits checksum te voorzien inplaats van de 17-bits versie die tot nu toe maximaal mogelijk was.

De TLE925x CAN FD transceivers werken met interfacespanningen voor de microcontroller van zowel 3,3 V als 5 V om de best mogelijke signaalsymmetrie te bereiken. Meer symmetrie betekent betere elektromagnetische compatibiliteit (EMC).