Voor PCBs tot en met 4-lagen binnen de standaard technologische classificatie en wanneer de leveringstijd 4 weken mag bedragen,  biedt Eurocircuits de BINDI pool service aan. ‘BINDI’ komt van de rode stip op het voorhoofd van Hindoevrouwen, deze heet een ‘bindi’; bindi duidt daarmee de productielocatie aan: India. Sinds 2014 staat daar een nieuwe fabriek van Eurocircuits.
 
Dit financieel aantrekkelijke alternatief voor de STANDARD pool is bedoeld voor oplages tot 12 m2 (ongeveer 1500 printjes van 100 bij 80 mm). Gemiddeld gezien zijn hierdoor BINDI pool orders dubbel zo groot als het gemiddelde Eurocircuits order. In 2016 hebben meer dan 1.100 Eurocircuits klanten er meer dan 4.000 bestellingen laten produceren.

Door de productie (grotendeels, daarover later meer) naar India te verplaatsen en de kwaliteitscontrole in het eigen technische centrum in Hongarije af te handelen, garandeert Eurocircuits zeer concurrerende prijzen bij dezelfde kwaliteit als we gewend zijn van hun andere diensten én – zeker niet te vergeten – geen gedoe met importheffingen, hoge verzendkosten of douane (voor leveringen binnen Europa).
 
Het berekenen van de BINDI pool-prijzen gaat op dezelfde manier als alle andere PCB-productiediensten: via de Smart menu’s op de website. Met dit overzichtelijke systeem configureren we zelf de productie-opties van onze print, zoals gold-plating en silkscreen-kleuren, en kunnen we al vóór de productie is gestart zien of het eindresultaat naar onze wens is.
 
Via het Smart menu zien we ook meteen of een optie die we kiezen binnen de poolingservice valt. Het systeem geeft dit met een goudkleurig muntje aan naast de optie die de prijs omhoogdrijft, zodat we eenvoudig en direct zien waar we eventueel kunnen besparen. Bij middelgrote productiehoeveelheden maakt een klein verschil per print onder de streep meteen een hele slok op een borrel uit, dus dit is een zeer welkome functie. En de standaard prijsmatrix toont ons alternatieve prijzen bij andere hoeveelheden en (eventueel) een ander servicetype.
 
En als we er onverhoopt toch niet uitkomen, kunnen we altijd direct contact opnemen met de technische ondersteuning via het chatvenster rechtsonder. Als we dit tijdens kantooruren doen, zijn we gegarandeerd snel te woord gestaan.
 
(Lees verder op de volgende pagina)