FAQ



Q&A
FAQs over het tijdschrift

Uw adresgegevens kunt u wijzigen via uw account op www.elektor.nl

Wanneer u uw (e-mail)adres wijzigt en u tevens een Green- of Gold- lidmaatschap heeft, gelieve deze wijziging ook nog via e-mail door te geven aan: service@elektor.nl

 

Stopt mijn abonnement automatisch? Alle abonnementen (looptijd 1 of 2 jaar) lopen automatisch door tot wederopzegging, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Kijk in de welkomstbevestiging of uw abonnement automatisch stopt.

Hoe zeg ik mijn abonnement op? U kunt uw lidmaatschap 2 maanden voor de vervaldatum schriftelijk, telefonisch of per e-mail opzeggen onder vermelding van uw lidmaatschapsnummer en adresgegevens. 

Onze gegevens: 
Elektor international media bv 
t.a.v. leden-afdeling 
Postbus 11 
6114 ZG Susteren 

Tel: +31 (0)46 4389444
E-mail: service@elektor.nl

Herroepingsrecht: U hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, de aanschaf van uw abonnement te herroepen. Dit betekent dat u de aanschaf van uw abonnement ongedaan maakt. De eventueel al geleverde nummers moet u wel betalen. Neem contact met ons op en we helpen  u uw abonnement ongedaan te maken.
 Voorwaarden proefabonnement
  1. Het proefabonnement is bedoeld om nieuwe leden te werven en geldt niet voor bestaande leden of wanneer u in het verleden reeeds een abonnement/proefabonnement op Elektor gehad hebt.  Een proefabonnement kan maar éénmaal worden afgesloten.
  2. Het proefabonnement stopt automatisch tenzij anders vermeld.

Q&A
FAQs over registratie

U kunt uw wachtwoord eenvoudig opnieuw naar uw e-mailadres laten versturen. Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen. U kunt hier uw e-mailadres invullen en u ontvangt een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Ja, dat kan. Bij het registreren kunt u uw loginnaam en wachtwoord opgeven. De loginnaam is bij een nieuwe aanmelding altijd uw e-mailadres. U kunt in uw account ook altijd later uw inloggegevens veranderen. Klik hier om naar uw account te gaan.

Ja, u kunt u voor de nieuwsbrief aanmelden rechts onderaan de pagina. als u de gratis nieuwsbrief Elektor e-zine wenst te ontvangen. Afmelding van de nieuwsbrief kan via een link in de nieuwsbrief. 

U logt in met uw e-mailadres en met uw wachtwoord. Bent u uw wachtwoord vergeten, dan kunt u dat eenvoudig aanvragen via de site 'Wachtwoord vergeten". Als het ingevulde e-mailadres niet voorkomt in onze database, krijgt u dat gelijk te zien. U bent dan dus ook niet geregistreerd onder het ingevulde e-mailadres. Kijk dan eerst of u een fout heeft gemaakt bij de invoer van het e-mailadres of een ander e-mailadres gebruikt voor onze site en probeer het opnieuw.

Om de nieuwsbrief op te zeggen, klikt u op de gelijknamige link die u in elke Elektor e-zine onderaan vindt.

Bent u een Elektor member? Dan kunt u op deze webwinkel inloggen met uw Elektor-ID member account: dezelfde account waarmee u zich ook in het Member Self Service Center identificeert. U hoeft dan maar één wachtwoord te onthouden!  

Om succesvol met uw Elektor-ID in te kunnen loggen, dient deze account gekoppeld te zijn aan een Store-account. Op de achtergrond zijn we erin geslaagd om veruit de meeste van deze accounts te koppelen, maar voor sommige members is het nodig om deze handmatig te koppelen.

Wanneer de volgende foutmelding wordt getoond, word je naar dit FAQ item doorgestuurd:
Dit Elektor-ID account is nog niet bekend in de Elektor Store. Om in te kunnen loggen met deze Elektor-ID account, dient deze handmatig gekoppeld te worden met een bestaande of nieuwe Store-account. Meer details staan in dit FAQ item.

Er zijn twee scenario’s:
1) U heeft reeds een Store account die we niet automatisch konden matchen
  • Vereiste actie: log in met uw Store-account via de ‘Reguliere login’ optie. Klik op ‘Accountgegevens’ in het menu, selecteer ‘koppel Elektor-ID’ en vul uw Elektor-ID accountgegevens in.

2) U heeft nog geen Store-account
  • Vereiste actie: creëer hier een nieuwe Store-account, open ‘Accountgegevens’ in het menu, selecteer ‘koppel Elektor-ID’ en vul uw Elektor-ID accountgegevens in.

Q&A
FAQs over downloads

 De gratis downloads staan niet vermeld op deze site, u kunt deze vinden op www.elektormagazine.nl. Hier staan ze vermeld bij het gepubliceerde artikel. Ga naar "Magazine Inhoud" en middels de zoekfunctie kunt u het betreffende artikel opzoeken.


Q&A

Als u problemen hebt met het bestellen op onze website, adviseren we u contact met ons op te nemen. Dit kan telefonisch via (+31) 046 - 43 89 444.op maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 13.00 uur of via email service@elektor.nl 

We streven ernaar om u optimaal surf- en koopgemak te bieden. Onze site en onze klantenservice zijn erop gericht u zo goed mogelijk van dienst te zijn bij het winkelen. Hebt u suggesties, klachten of vragen over onze producten of service? Klik hier.

De site is doorzoekbaar op verschillende niveaus. In de linkerbovenhoek vindt u een algemene zoekfunctie onder 'wat zoekt u'. Verder hebt u de mogelijkheid om specifiek te filteren en/of sorteren van de producten in onze shop.


Q&A
FAQs over de shop

Elektor zorgt ervoor dat uw gegevens veilig worden opgeslagen door het gebruik van SSL, een geavanceerd beveiligingssysteem voor internet, om uw gegevens te beschermen. Om de veiligheid van het bestelproces te garanderen, worden alle gegevens – inclusief naam, adres en creditcardnummer – gecodeerd opgeslagen bij een Secure Server. Zodoende zijn alle creditcard- en adresgegevens beveiligd in het bestelsysteem van Segment.

Het winkelwagentje is in principe hetzelfde als het winkelwagentje in een supermarkt. U kunt er een aantal artikelen inleggen, maar u bent niet verplicht deze te bestellen. Het biedt u eenvoudigweg de mogelijkheid om verder te zoeken op de site. U kunt altijd rechtsboven bekijken wat er in het winkelwagentje zit, waar u ook bent op de site. 

Als u aan het surfen bent in de SHOP en u wilt een artikel toevoegen aan het winkelwagentje, klik dan gewoon op "In winkelwagen”. U kunt altijd een artikel uit het winkelwagentje verwijderen, door te klikken op Winkelwagentje en vervolgens op Verwijder naast het desbetreffende artikel. Als u de artikelen uit het winkelwagentje wilt bestellen, zorg er dan voor dat u eerst de artikelen verwijdert, die u niet wilt bestellen, en geef ook het juiste aantal per artikel aan. Klik vervolgens op Bestellen.

Het is mogelijk om uw bestelling waar dan ook ter wereld te plaatsen. De artikelen worden overal ter wereld bezorgd. Bestellingen vanuit het buitenland worden alleen betaling met creditcards of PayPal geleverd. U zult begrijpen dat we voor bezorgingen in het buitenland ook een hoger verzendtarief rekenen (dit is afhankelijk van het land waar uw bestelling naar moet worden verstuurd).

U kunt op de volgende manieren betalen: 

- Via creditcard (Visa, MasterCard). U kunt uw creditcardgegevens - via onze beveiligde SSL procedure - veilig invoeren en wij zorgen samen met uw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. 

- Via Ideal. Betaling loopt via de Ideal-site, na afronding krijgt u een bevestiging van onze server.

- Via PayPal. Betaling hiervoor loopt via de PayPal-site, na afronding krijgt u een bevestiging van onze server.

De prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW tenzij anders vermeld. Bestellingen via de webshop worden altijd als particulier behandeld. Wilt u als bedrijf een bestelling plaatsen (zonder BTW), dan kunt u uw bestelling per e-mail sturen naar order@elektor.com

Als consument heeft u gedurende 7 werkdagen, te rekenen vanaf de dag die volgt op die van de levering, het recht om ons mee te delen dat u van de aankoop afziet. Downloads zijn hiervan uitgesloten.

Indien u de overeenkomst van deze voorwaarden wenst te ontbinden, dien u dit via e-mail aan ons te melden en het product terug te sturen. U moet wel zelf de kosten van en het risico voor het retourzenden dragen.

Het is tegenwoordig gebruikelijk dat klanten bij het betalen van een online bestelling worden gevraagd naar een extra wachtwoord. Dit is om kaartmisbruik te voorkomen en u als houder van de creditcard te beschermen. Nadat u dit extra wachtwoord heeft ingevoerd, wordt in slechts enkele seconden uw identiteit gecontroleerd en bevestigd. U kunt dit extra wachtwoord aanvragen bij uw creditcardmaatschappij. Ook voor meer informatie over deze extra service kunt u contact opnemen met uw creditcardmaatschappij.

Om technische redenen hanteren wij een vast bedrag voor verzend- en verpakkingskosten in plaats van een dynamisch bedrag op basis van omvang en/of gewicht. In sommige landen is dat bedrag vrij hoog omdat wij alles vanuit ons magazijn in Nederland versturen. Omdat 95% van onze zendingen standaard pakketjes betreft, hebben wij dat tarief als uitgangspunt genomen. Het kan daarom in uitzonderlijke gevallen zo zijn dat u meer verzendkosten heeft betaald dan u op uw pakketje terug kunt lezen. Helaas kunnen wij hier op dit moment geen verandering in aanbrengen. Deze situatie biedt bovendien geen basis voor compensatie.


Q&A
Werken met korting en/of kortingscodes
In this category, we answer frequently asked questions regarding discounts and coupons: how they work and how to use them properly.

De algemene voorwaarden voor het gebruik van kortingen en kortingscodes (cq. waardebonnnen, cadeaubonnen, kortingscoupons) die u worden aangeboden door Elektor International Media BV. Door gebruik te maken van deze kortingscodes gaat u automatisch akkoord met deze voorwaarden. Bekijk de algemene voorwaarden.

Let op:
Tenzij expliciet anders vermeld, zijn kortingen én/of kortingcodes niet te combineren. Dit geldt ook voor klantgroepkortingen zoals de abonnee/member-korting.

Regelmatig verstrekken wij vanuit promotioneel of service oogpunt kortingscodes die te gebruiken zijn in onze webshop. Kortingscodes zijn in de basis codes die voor u als klant een waarde vertegenwoordigen. Deze kortingscodes worden ook wel waardebon of cadeaubon genoemd

De waarde van een kortingscode kan absoluut zijn (uitgedrukt in euro's) of relatief, bijvoorbeeld in het geval van een percentage korting. Ook bestaan er kortingscodes die u recht geven op een voordeel in de vorm van een promotie, hierbij valt te denken aan een eenmalige gratis verzending van uw order. 

Al onze kortingscodes zijn gebonden aan restricties. Meestal in het aantal keer dat ze gebruikt kunnen worden maar ook restricties in de looptijd of de selectie producten waarop ze van toepassing zijn komen voor.

Een ontvangen kortingscode-code kunt u, nadat u alles dat u wenst te kopen geselecteerd heeft, invullen in het winkelmandje

De waarde van de kortingscode wordt vervolgens automatisch toegepast op uw order.

Let op: het is belangrijk dat u de kortingscode pas gebruikt als u zeker bent dat u klaar bent om af te gaan rekenen. Een kortingscode wordt namelijk na een eerste gebruik direct gedeactiveerd en kan dan alleen nog door onze customer service medewerkers worden vernieuwd.  

Een kortingscode is gebonden aan bepaalde voorwaarden. Deze voorwaarden kunnen bijvoorbeeld een tijdspanne zijn waarbinnen de kortingscode te gebruiken maar bijvoorbeeld ook de producten waarbij deze in te zetten zijn of het aantal maal dat deze te gebruiken is. 

In de meeste gevallen dat een code het niet meer doet is dat laatste aan de hand. Een kortingscode kan om voor de hand liggende redenen in de meeste gevallen maar één keer ingezet worden. Het systeem hiervoor is, juist om misbruik te voorkomen, behoorlijk stringent. Zelfs als u de order nog niet heeft afgerond maar wel het proces van afrekenen heeft verlaten, kan het zijn dat een kortingscode al niet meer te gebruiken is. Helaas is er op dat moment geen andere mogelijkheid dan contact op te nemen met onze Customer Service afdeling om een nieuwe kortingscode te verstrekken. Let er daarom goed op dat u de kortingscode pas inzet wanneer u daadwerkelijk wenst af te rekenen. 

Sommige producten zijn uitgesloten voor het gebruik van kortingscode. Voor deze producten geldt in de regel dat er al een andere, vaste korting op het product van toepassing is. De combinatie van korting is in de basis uitgesloten bij Elektor.nl. Wanneer een product is uitgesloten voor het gebruik van kortingscode wordt dit op de betreffende productpagina aangegeven.

In de meeste gevallen zijn promoties en kortingen niet te combineren. Datzelfde geldt ook voor onze kortingscode. Waar mogelijk proberen wij zoveel mogelijk vooral onze Members wel hun Memberkorting te bieden. Indien een korting te combineren is dan geldt dat eerst de kortingscode wordt verrekend op de bestelling en vervolgens een eventueel kortingspercentage (zoals de 10% Memberkorting) wordt berekend over het bedrag dat resteert na toepassing van de kortingscode.

De combinatie van korting is in de basis uitgesloten, behalve wanneer dat expliciet vermeld is. 

Let op: onze kortingscodes kennen geen restwaarde. Indien het bedrag van uw bestelling lager is dan het bedrag en de waarde van de kortingscode, vervalt helaas het resterende tegoed na toepassing van de kortingscode. 

De volledige voorwaarden van onze kortingscode en kortingen zijn op deze pagina terug te lezen







 
Reacties worden ingeladen...