Iedere Europese marketingmanager die contacten onderhoudt met technisch specialisten, zou moeten overwegen om deel te nemen aan de anderhalve dag durende workshop van Rebecca Geier. Deze bekende Amerikaanse marketingspecialist met meer dan 25 jaar wereldwijde marketingervaring in technische en wetenschappelijke markten, komt in juni naar Europa. In haar Smart Marketing for Engineers Workshop presenteert zij concrete meetbare informatie voor het organiseren van smart marketing voor een technisch publiek. 

Rebecca Geier komt naar Europa op uitnodiging van Elektor. Haar Elektor-tour in Europa wordt de Smart Marketing for Engineers Workshop Tour genoemd. De tour bestaat uit workshops die in juni 2017 in Berlijn, München, Aken en Eindhoven worden gehouden (München 12/13 juni, Berlijn 15/16 juni, Aken 19/20 juni en Eindhoven 22/23 juni).
 
Tijdens de workshop zal Geier inzoomen op de keuzes die iedere marketingmanager van een technologisch georiënteerd bedrijf bij het uitgeven van marketing-euro’s of marketingdollars moet maken. Hoe zorgt u dat uw bedrijf online zichtbaarder wordt? Is SEO echt de moeite waard, en als dat zo is, hoe maak je er optimaal gebruik van? Is het creëren van meer content het antwoord? Wat zijn de do’s en don’ts bij het aanspreken van ingenieurs, productontwikkelaars en wetenschappers? Hoe meet je marketing-ROI?
 
Zoals iedere ingenieur houdt Geier er niet van om zich achter ‘management-jargon’ te verschuilen. Zij stelt dan ook duidelijk dat u tijdens de workshop concrete hulpmiddelen zult ontwikkelen. Eén ervan is een plan met prioriteiten voor marketing-investeringen. Ook zal iedere deelnemer na afloop van de workshop over een duidelijk profiel van zijn klanten beschikken. Daarnaast komen tijdens de workshop specifieke content-thema’s aan de orde, evenals relevante sleutelwoorden.
 
Rebecca Geier werd door het Wall Street Journal verkozen tot een van de tien meest innovatieve ondernemers in de Verenigde Staten. Zij is ook de auteur van het boek Smart Marketing for Engineers: An Inbound Guide to Reaching Technical Audiences (2016).