TREW Marketing en Elektor hebben een uitgebreid rapport onthuld met de titel "Decoding Engineer Preferences", dat meer inzicht geeft in de details van marketing gericht op technici en inkopers van technische producten in Europa. Dit rapport is een vervolg op een onderzoek dat in juni werd uitgevoerd en biedt inzichten die essentieel zijn voor iedereen die marketing toepast op deze niche doelgroep.

Het rapport is het resultaat van een samenwerkingsverband tussen TREW Marketing, gerenommeerde experts in het werven van technici uit de Verenigde Staten, en Elektor, de toonaangevende technische gemeenschap van Europa. Met reacties van meer dan 1.200 inkopers van technische producten in Europa zijn de resultaten van onschatbare waarde voor de manier waarop bedrijven hun producten aan technici in Europa verkopen. Je kunt het rapport hier downloaden.
Decoding Engineer Preferences

First Highlights about the Engineer Preferences:

  1. Afkeer van betaalde zoekresultaten: Een verrassende conclusie van het onderzoek is dat 58% van de technici niet op betaalde zoekresultaten wil klikken als ze zoeken op het internet. Maar 29% overweegt wel te klikken als de betaalde link echt nuttig lijkt.

  2. Voornaamste informatiebronnen: De primaire bronnen die technici gebruiken bij het bestuderen van producten zijn technische publicaties (online) en websites van leveranciers.

  3. Meest waardevolle inhoud: Datasheets staan bovenaan, 86% van de technici noemt dit als de meest waardevolle bron in hun besluitvormingsproces. Daarna volgen technische artikelen (60%) en productrecensies/publicaties (50%).

  4. Vertrouwen in AI-gebaseerde tools: Op een schaal van 1 (geen vertrouwen) tot 10 (volledig vertrouwen) beoordeelden technici hun vertrouwen in AI-gebaseerde tools met 4,14.

Het rapport biedt unieke en praktische kennis over hoe technici omgaan met marketingmaterialen en helpt bedrijven om hun strategieën efficiënt af te stemmen. Het zal worden aangevuld met een exclusief webinar, gepland op 9 november 2023 om 16:00 uur CET.

BAN_TREW Webinar_v02 (1).jpgDe webinar van 9 november:

Onder leiding van Erik Jansen, Managing Director van Elektor, en Wendy Covey, CEO van TREW Marketing, zal deze webinar dieper ingaan op de belangrijkste punten uit het rapport. Wendy Covey zal ook duidelijke vergelijkingen maken met het onderzoek "State of Marketing to Engineers" dat eerder dit jaar verscheen. In een uur tijd deelt het duo de resultaten, belicht zowel de overeenkomsten als de verschillen en geeft de deelnemers een totaalbeeld van de voorkeuren van technici wanneer ze via marketing benaderd worden.

De webinar wordt afgesloten met een interactieve vraag- en antwoordsessie, zodat deelnemers rechtstreeks in contact kunnen treden met de experts en de onderzoeksresultaten verder kunnen uitdiepen.

Directe registratie voor deze webinar is beschikbaar op www.elektormagazine.com/dep.

 

Erik Jansen, Managing Director van Elektor, was enthousiast over deze samenwerking: "We vinden het geweldig om onze unieke marktpositie te gebruiken om deze inzichten te delen met onze community en klanten. De samenwerking met het ervaren team van TREW Marketing heeft niet alleen een enorme waarde toegevoegd aan het rapport, maar is ook een lonende ervaring geweest voor het Elektor-team."

Wendy Covey, CEO van TREW Marketing, benadrukte het belang van het begrijpen van de voorkeuren van technici en zei: "Deze samenwerking stelt ons in staat een wereldwijd perspectief te bieden op het gedrag van technici, waardoor bedrijven weloverwogen beslissingen kunnen nemen en hun marketingactiviteiten kunnen versterken."

Ga voor meer informatie over TREW Marketing, een toonaangevende expert in marketing voor technici en inkopers van technische producten, naar trewmarketing.com.


Vertaling: Hans Adams