Het Duitse tolsysteem
Betalen per kilometer

Na vrij spectaculaire en kostbare opstartproblemen is het Toll-Collect-systeem in Duitsland voor verkeer boven de 12 ton nu eindelijk met flinke vertraging in bedrijf genomen. Ondanks de vrees van velen functioneert het samenspel van de drie toegepaste technieken naar tevredenheid, zo luidt de uitkomst van de algemene proef van december 2004. Zij het dan met beperkte mogelijkheden. Ook de gevreesde chaos bij de tolhuisjes tijdens de jaarwisseling bleef uit.
De eisen bij de ontwikkeling van het Duitse tolsysteem waren hoog:
- Bij het berekenen van de kosten worden zowel de uitstoot van schadelijke stoffen als het aantal assen meegerekend.
- De technische opzet maakt het mogelijk meerdere kostenklassen te definiëren, bijvoorbeeld met betrekking tot de tijd en de plaats.
Dit Elektor-artikel verder lezen?
- Onbeperkt toegang tot Member Only artikelen
- 3 nieuwe edities van Elektor Magazine (digitaal)
- Meer dan 5000 Gerber-bestanden
- 20% ledenkorting op e-books (op elektor.nl)
- 10% ledenkorting op producten (op elektor.nl)
Stopt automatisch.
Wat is Members Only
Elektor zet zich in om hoogwaardige inhoud op het gebied van elektronica te bieden, waarmee tienduizenden betalende leden worden bediend. In het kader van deze inzet heeft Elektor de initiatief Premium gelanceerd, dat exclusieve online-artikelen voor leden aanbiedt, soms zelfs voordat ze in het magazine verschijnen.
Elke dag kunnen leden toegang krijgen tot diepgaande artikelen die het beste van Elektors premium-inhoud presenteren.
Dit initiatief heeft als doel leden te belonen met een vroegtijdige toegang. Zodra u bent ingelogd, kunt u moeiteloos genieten van deze exclusieve inhoud en deelnemen aan discussies over de voorgestelde projecten.
Terwijl Premium de beschikbare bronnen uitbreidt, zal Elektor blijven zorgen voor een overvloed aan gratis informatie.
Word vandaag nog lid van de Elektor-community om te profiteren van Premium en andere voordelen!
Discussie (0 opmerking(en))