Chip-tuning
Meer vermogen dankzij elektronica

Maakten vroegen carburateurs en stroomverdelers de dienst uit, tegenwoordig heersen injectoren en sensoren onder de motorkap. Het belangrijkste verschil tussen heden en verleden is de manier waarop de motor wordt geregeld. Bij de conventionele techniek bepaalt een carburateur de rijkheid van het mengsel ‘automatisch’ aan de hand van de (onder)druk en de grootte van de sproeiers. Een geraffineerd systeem met centrifugaal- en onderdrukvervroeging past het ontstekingstijdstip mechanisch aan, afhankelijk van het toerental en de belasting van de motor.
Hoe anders is de situatie vandaag de dag: het motormanagement beschikt en beslist.
Dit Elektor-artikel verder lezen?
- Onbeperkt toegang tot Member Only artikelen
- 3 nieuwe edities van Elektor Magazine (digitaal)
- Meer dan 5000 Gerber-bestanden
- 20% ledenkorting op e-books (op elektor.nl)
- 10% ledenkorting op producten (op elektor.nl)
Stopt automatisch.
Wat is Members Only
Elektor zet zich in om hoogwaardige inhoud op het gebied van elektronica te bieden, waarmee tienduizenden betalende leden worden bediend. In het kader van deze inzet heeft Elektor de initiatief Premium gelanceerd, dat exclusieve online-artikelen voor leden aanbiedt, soms zelfs voordat ze in het magazine verschijnen.
Elke dag kunnen leden toegang krijgen tot diepgaande artikelen die het beste van Elektors premium-inhoud presenteren.
Dit initiatief heeft als doel leden te belonen met een vroegtijdige toegang. Zodra u bent ingelogd, kunt u moeiteloos genieten van deze exclusieve inhoud en deelnemen aan discussies over de voorgestelde projecten.
Terwijl Premium de beschikbare bronnen uitbreidt, zal Elektor blijven zorgen voor een overvloed aan gratis informatie.
Word vandaag nog lid van de Elektor-community om te profiteren van Premium en andere voordelen!
Discussie (0 opmerking(en))