Met wereldwijd meer dan een half miljoen Coronagevallen per dag kunnen we gerust stellen dat we een paar zware maanden tegemoet gaan. Uiteraard hopen we op beter, maar bij Elektor houden we zelfs rekening met een semi-lockdown van nog eens zes maanden. Wij denken dat tot de zomer van 2021 ons dagelijks leven in belangrijke mate zal worden beïnvloed. 
 
Toen we tijdens de eerste Coronagolf het Elektor Helpt programma lanceerden, konden we niet voorzien dat deze periode zo lang zou duren. Ons programma focust zich op het samen met onze voornaamste belanghebbenden ten minste een deel van de negatieve gevolgen van de huidige situatie te boven te komen, ging eind april van start.

Elektor Helpt focust zich op lezers en leden, op onze leveranciers en op onze klanten. Wij bieden een breed scala aan mogelijkheden, van gratis toegang tot onze webinhoud voor mensen in een lockdown tot gezamenlijke acties in onze onlinewinkels, en van het promoten van zinvolle projecten en initiatieven tot creatieve of zelfs gratis promotieactiviteiten voor bedrijven in onze sector die hard worden getroffen.
  
We gaan daarom door met het programma en we zullen al het geleerde van de afgelopen krankzinnige maanden meenemen om het deze keer nog succesvoller te maken.

Elektor helpt Leden 2.0

Vanaf november 2020 zullen we meer gratis groene (digitale) lidmaatschappen aanbieden in die gebieden in de wereld waar men niet naar een krantenkiosk kan gaan of zelfs geen post kan ontvangen. Uiteraard is onze eerste zorg de leden in die gebieden, maar we denken dat we veel meer gelijkgestemde ingenieurs en pro-makers kunnen motiveren door hen meer inspiratie te bieden tijdens de lange dagen binnenshuis.

Elektor helpt Leveranciers 2.0

Tijdens de eerste golf konden we een enorme omzetdaling in onze winkels ombuigen naar een grote en positieve opbrengst dankzij de goede samenwerking met onze partners. Samen hebben we bewezen dat we in staat zijn om traag roterende voorraden om te zetten in broodnodige liquide middelen. Tijdens de feestdagen en de eerste maanden van het jaar zullen we samen met onze partners een nieuwe webshopactie lanceren.
 
De belangrijkste voorwaarde is dat elk aanbod dat we hebben een glimlach op het gezicht van ons publiek tovert door 'nooit duur en altijd verrassend' te zijn. We werken momenteel aan een aantal zeer leuke en zelfs baanbrekende campagnes en we zijn dan ook zeer benieuwd naar de respons hierop!

Elektor helpt Klanten 2.0

Wij kunnen al onze klanten garanderen dat wij altijd een oplossing kunnen vinden. Dat hebben we dit jaar al op vele manieren gedaan en dat zullen we blijven doen door zowel flexibel als creatief te zijn. Dit zijn voor ons de belangrijkste voorwaarden om in deze tijden een gezonde en solide relatie te onderhouden; niemand is gebaat bij het wijzen op verplichtingen of vaste formats. We hebben zelfs initiatieven gelanceerd waarbij we advertentieruimte of toegang tot onze platformen volledig gratis hebben aangeboden omdat we een goede aansluiting zagen en naar het grotere geheel wilden kijken.

Ons uitgebreide team staat voor u klaar en met het brede scala aan mogelijkheden dat Elektor te bieden heeft, zijn we niet bang om te garanderen dat we er inderdaad “een succes van maken”.
 
Wij zijn er trots op dat wij de afgelopen maanden met zo veel van onze belanghebbenden hebben samengewerkt. Sterker nog, we zijn zeer verheugd dat we dit hebben kunnen doen door het voor alle betrokkenen de moeite waard en voordelig te maken. Het is een prachtige mix van solidariteit en kansen geweest die meer is geworden dan we hadden kunnen voorzien, en we zullen blijven faciliteren zolang dat nodig is, want met de juiste focus kunnen we dit virus samen verslaan.