Ruitbreuk of incidentele trilling?

31 januari 2018, 17:30
Afbeelding: Bosch Sensortech
 
Afbeelding: Bosch Sensortech
 
Volgens Bosch Sensortech is de BMA400 de eerste echte ultra-low-power versnellingssensor waarbij niet is beknibbeld op de prestaties on energie te besparen. Met zijn 12-bits digitale resolutie, continue meting en een gedefinieerd selecteerbare bandbreedte in combinatie met het lage vermogensverbruik, kan de BMA400 versnellingen in drie
loodrecht op elkaar staande richtingen meten met een heel kleine ruisbijdrage.

De BMA400 registreert dus oriëntatie, draaiing, tap/dubbeltap en bijvoorbeeld werken als stappenteller met herkenning van de activiteit. Dat maakt hem vooral geschikt voor wearable apparaten die lang met hun batterijen moeten kunnen werken.
Dankzij het continue meetprincipe en de altijd gedefinieerde bandbreedte, is de BMA400 geschikt voor slimme toepassingen in huis zoals klimaatsystemen en veiligheidssystemen. In die laatste toepassing kan de BMA400 het onderscheid maken tussen echte alarmsituaties zoals ruitbreuk en valse alarmsignalen die ontstaan door incidentele trillingen. Zo voorkomt de nieuwe versnellingssensor valse alarmen.

Mogelijke toepassingen zijn:
  • IoT en domotica-toepassingen (b.v. binnenklimaatsystemen, veiligheidssystemen);
  • Activiteitregistratie en voetstappen tellen in wearable apparaten (b.v. fitnessbanden, slimme en gewone horloges, muziekspelers)
  • Industriële toepassingen (b.v. predictive maintenance, volgen van pakketten)
  • Vermogensbeheer van consumentenapparaten op basis van beweging

De BMA400 zal verkrijgbaar zijn vanaf juni 2018. Een overzicht van de te verwachten specificaties vindt u hier.

 
Reacties worden ingeladen...
gerelateerde items