De fascinerende werkruimte van Elektor-lezer Patrick Besse
op
Wat is je huidige beroep?
Hoe zou je jouw ruimte het beste omschrijven? En hoe gebruik je die?
Wat waren je plannen en doelstellingen bij het ontwerpen en/of inrichten van je ruimte?
Aan wat voor soort projecten werk je (bijvoorbeeld zelfbouwelektronica, programmeren, robots, enzovoort)? Waarom geef je prioriteit aan zulke projecten?
Patrick: Ik hou van het onderling verbinden van projecten, van het ontwerpen van printplaten en het programmeren van Arduino. Maar ook, webdesign (PHP, CSS, etc.) en fotografie, en 3D printen.
Wat voor apparatuur en gereedschap heb je? Hoe en waar bewaar je de apparatuur en het gereedschap?
Patrick: Ik heb bijna alles wat ik nodig heb (3D printer, scoop, vergrootglas, gereedschap, etc.). Ik mis alleen nog een goede microscoop, een andere 3D-printer en ook tijd voor mijn projecten :-)
Wat beschouw jij als je belangrijkste of meest waardevolle instrument of gereedschap? En waarom?
Patrick: De computer, en het vergrootglas! Gezien mijn leeftijd is dit het gereedschap dat ik het meest gebruik.
Wat is volgens jou het meest cruciale of belangrijkste onderdeel of gereedschap?
Patrick: Het meest bijzondere van mijn kleine lab is toch wel de V-Slot rail, die voorzien is van 3D-geprinte hulpstukken. Verder is er zelfs een houder voor soldeerrollen die op deze rail kan schuiven en onder de steunen van de multimeters wordt opgeborgen. Ook heb ik een uitklapbaar "systeem" om de kabels van de soldeerbouten boven mijn werkbank te houden.
Patrick: Alleen een goede microscoop met een HDMI-aansluiting.
Vertel ons eens over je favoriete elektronica-gerelateerde project. Wat heb je gebouwd en waarom? Welke componenten, microcontrollers en/of kits heb je gebruikt? Heb je iets interessants geleerd?
Patrick: Ik heb een lichtpaneel genaamd SwinGraf gemaakt dat berichten, geanimeerde GIF's of een audiospectrum kan weergeven. Het werkt met een ESP32. Je kunt het zien op GitHub, maar ik heb nog geen tijd gehad om de code te optimaliseren om het te publiceren. Ik heb ook een site met dezelfde naam waarop mijn projecten en mijn andere passies te zien zijn (3D printen, fotografie...)
Werk je momenteel aan een elektronica- of programmeerproject?
Patrick: Ik maak eerst af waaraan ben begonnen. Daarna probeer ik misschien, een connected project gerelateerd aan foto of video. Ik heb wat ideeën, maar op dit moment nog niets concreets.
Heb je advies, tips of aanmoediging voor andere technici of makers die overwegen een werkplaats op te zetten?
Patrick: De werkplek moet je zin geven om te werken. Het moet comfortabel, goed verlicht en ruim zijn. Er is veel opbergruimte nodig. Ik geef deze tips dan wel, maar ik ben niet het beste voorbeeld.
Vind je het leuk om te leren over de werkruimtes van andere technici en makers voor hun elektronicaprojecten? Kijk dan eens naar deze electronica werkplekken.
Waar ontwerp en test jij je elektronica? Laat je werkruimte zien!
Wil je details over je werkplaats delen met Elektors wereldwijde community van technici, studenten en makers? Neem een paar minuten de tijd om dit formulier in te vullen, zodat onze redactie contact met je kan opnemen!Vertaling: Hans Adams

Discussie (0 opmerking(en))