Sprites, animaties en geavanceerde grafische functies voor PIC32

28 juni 2017, 08:48
Sprites, animaties en geavanceerde grafische functies voor PIC32
Sprites, animaties en geavanceerde grafische functies voor PIC32
Nieuw voor Microchip’s gevestigde 32-bits PIC 32-microcontrollerserie zijn een 2D grafische controller met hoge-resolutie en 32 Mbyte SDRAM. De GPU is bedoeld voor ontwikkelaars van embedded producten die grafische presentaties van hoge kwaliteit en animaties willen realiseren op schermen van maximaal 12 inch. Verschillende grafische input- en outputformaten met tot 24-bits kleurinformatie zijn beschikbaar. Een globale kleurpalettabel (CLUT Colour Look  Up Table) ondersteunt 256 ingebouwde kleuren.
Er zijn drie onafhankelijke compositielagen beschikbaar en er is een geïntegreerde DMA-controller om de CPU te ontlasten bij clippen, rotaties (90°, 180°, 270°) en transparantie.


De onderliggende microcontrollerarchitectuur is de op MIPS gebaseerde PIC32MZ. De grafische onderdelen hebben de naam ‘PIC32MZ DA‘ meegekregen.
Er is 32 Mbyte DDR2-SDRAM toegevoegd aan de microcontroller door middel van die-stacking.

Er zijn twee hardware starter kits, één met stacked DRAM en één met een afzonderlijke geheugenchip. Beide hebben Ethernet, een microSD-connector, SQI-flashgeheugen, USB en twee Raspberry-Pi-compatibele 20-polige headers.

En dan is er nog het ‘Multimedia expansion board II’, dat is voorzien van een 4,3-inch WQVGA-aanraakscherm dat werkt met maXTouch. Verder heeft het een 24-bits stereo audiocodec, een VGA-camera, een 802.11 b/g draadloze module, een Bluetooth HCI-transceiver, een temperatuursensor, een microSD-slot en een analoge versnellingsopnemer.
 
Reacties worden ingeladen...
gerelateerde items